آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان با «عید قربان» + فیلم تاکید مخبر بر تسریع و تحقق افزایش ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران و پاکستان
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: اکثر دستگیرشدگان آشوب‎های مشهد، دانش آموزان فریب‌خورده هستند

  • کد خبر: ۱۲۷۶۰۳
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
فرماندار مشهد: اکثر دستگیرشدگان آشوب‎های مشهد، دانش آموزان فریب‌خورده هستند
فرماندار مشهد در همایش بزرگداشت محمدرسول دوست محمدی، شهید مدافع امنیت مشهد برگزار شد، گفت: بخش عمده دستگیرشدگان آشوب‌های مشهد، دانشجویان و خصوصاً دانش‌آموزانی هستند که فریب ‌خورده‎اند و به میدان آمده‌اند. اولین وظیفه ما در برابر این جریان، جهاد تبیین است تا دیگر سینه‌به‌سینه در خانواده‌ها نتوانند خرابی‌ها و کشته‌های آشوب‌های خیابانی را بر عهده نظام بدانند.

محمدپور | شهرآرانیوز، محسن داوری فرماندار مشهد در همایش «رسالت رسول» که عصر امروز با هدف تجلیل از ایثارگری‌های شهید محمدرسول دوست محمدی شهید مدافع امنیت برگزار شد، اظهار کرد: مجاهدت‌های شهید دوست محمدی و حرکتی که ضارب در لحظات آخر انجام داد و منجر به شهادت او شد، در مقابل چشمان ما روی داد. کسی به شهید دوست محمدی مأموریت نداده و هیچ‌کس مسئولیتی بر دوش او نگذاشته بود اما بر پایه دغدغه‌ای که نسبت به سرنوشت نظام و اسلام در دل احساس می‌کرد، به میدان آمد، در راه خدا از جان گذشت و به شهادت رسید.

وی افزود: شهادت، امری تصادفی نیست که به خاطر نابلدی مقتول بر او عارض شود بلکه در حقیقت، خدا شهدا را بر پایه نیات قلبی و عملکرد مخلصانه آنان، انتخاب می‌کند.

فرماندار مشهد ضمن ریشه‌یابی علت برپایی آشوب در شب‌های اخیر خاطرنشان کرد: هدف دشمن در این چند شب نه حمایت از یک دختر خانم مرحوم بلکه براندازی اصل دین بود. دشمن بر یک موج اجتماعی سوار شد و با استفاده از سه قشر تلاش کرد تا اهداف خود در کف خیابان‌های جمهوری اسلامی محقق کند. اولاً افرادی که بصیر نبودند و با هر تلنگری، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، دوم انسان‌های مزدور و سربازان پیاده‌نظام دشمن که مدت‌ها برای بروز چنین فتنه‌ای منتظر بودند و سوم نوجوانان و جوانانی که فریب جریان رسانه‌ای دشمن را خوردند.

وی ادامه داد: مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد اما منشأ بروز آشوب‌های این‌چنینی از زمانی است که تردیدها پاسخ داده نشوند و شبهات در اذهان عمومی فراگیر شود. با این حال شهید دوست محمدی شخصیتی بود که همچون امامش در اعتقاداتش تردید نداشت و به همین خاطر به میدان آمد تا پاسدار انقلاب و احکام الهی باشد.

داوری تصریح کرد: شما باید بدانید که در شب‌های اخیر چه گذشت. ما امروز با جریانی مقابله می‌کنیم که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و ظرفیتی را به میدان آورده که دشمن نیستند بلکه تحت تأثیر جو تبلیغاتی عظیم دشمن، فریب‌خورده اند و احساساتشان به هیجان درآمده است. این نوجوانان و جوانان تحت مدیریت فکری و ذهنی رسانه‌های بیگانه هستند و ما آنان را فرزندان ملت می‌دانیم که متأسفانه در معرض شبهات قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: دستگیرشدگان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ بخش اول عناصر مزدور سلطنت‌طلب و معاندی هستند که به‌شدت با آنان برخورد خواهد شد اما بخش عمده آن‌ها دانشجویان و خصوصاً دانش‌آموزانی هستند که فریب‌خورده اند و به میدان آمده‌اند. اولین وظیفه ما هم در برابر این جریان، جهاد تبیین است تا دیگر سینه‌به‌سینه در خانواده‌ها نتوانند خرابی‌ها و کشته‌های آشوب‌های خیابانی را بر عهده نظام بدانند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه هدف دشمن از آشوب‌های اخیر، برپایی نظام سکولار در ایران است، گفت: شهید دوست محمدی مظلومانه زیست، مظلومانه به شهادت رسید و امروز هم هنوز مظلوم است اما نباید اجازه داد که این مظلومیت استمرار داشته باشد. باید به‌موازات جذب فریب‌خوردگان، نوجوان و جوان انقلابی هم به میدان بیایند تا دشمن بداند که همه جوانان ما همان کسانی نیستند که در شب‌های اخیر به خیابان آمدند.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->